Bουλή: Και επίσημα η οδήγηση δίκυκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου – Τι αλλάζει

Ο νέος νόμος ωστόσο ψηφίστηκε με δύο σημαντικές αλλαγές που πραγματοποίησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, μετά από προτάσεις κομμάτων και φορέων.

Και με δίπλωμα αυτοκινήτου θα μπορεί να γίνεται η οδήγηση δικύκλου. Καθώς υπερψηφίστηκε το βράδυ της Τετάρτης από τη Βουλή των Ελλήνων το νομοσχέδιο, που είχε καταθέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο νέος νόμος ωστόσο ψηφίστηκε με δύο σημαντικές αλλαγές που πραγματοποίησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης μετά από προτάσεις κομμάτων και φορέων.

Ειδικότερα, οι αλλαγές αφορούν στην ισοδυναμία των διπλωμάτων οδήγησης αυτοκινήτου, με εκείνο των δίκυκλων έως 125 κ.εκ. και τη χρήση κράνους.

Αρχικά στην ισοδυναμία μεταξύ της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου και εκείνης του δίκυκλου έως 125 κ.εκ. ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αύξησε τα υποχρεωτικά μαθήματα από τρία σε πέντε. Διατηρώντας παράλληλα τα ηλικιακά όρια που είχε ορίσει.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στην υποχρεωτική χρήση κράνους κράνους για όλους του οδηγούς των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ). Ώστε να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια.

Τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου δεν άλλαξαν και υπερψηφίστηκαν ως είχαν κατατεθεί στο νομοσχέδιο. Αμέσως μετά θα πρέπει να δημοσιευθεί ο νέος νόμος στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Όπου και θα ορίζονται τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής του τόσο για τους όρους και τις προϋποθέσεις κίνησης των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ). Όσο και για την ισοδυναμία μεταξύ των αδειών οδήγησης αυτοκινήτου και δίκυκλου.

Να υπενθυμίσουμε πως το νομοσχέδιο επιβεβαίωσε πλήρως το ρεπορτάζ του Newsauto.gr που δημοσιεύθηκε το Νοέμβριο του 2020. Σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε μια demi ισοδυναμία για τα διπλώματα οδήγησης μεταξύ αυτοκινήτου και δίκυκλου. Καθώς οι κάτοχοι αδειών οδήγησης ΙΧ θα μπορούν μετά από την παρακολούθηση των πέντε πλέον αντί για τριών υποχρεωτικών μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης, να οδηγούν και δίκυκλο με κινητήρα έως 125 κ.εκ.

Ειδικότερα όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στις ισοδυναμίες μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης περιλαμβάνονται:

1. Η κατηγορία Β, (Αυτοκίνητα) ισχύει και για την οδήγηση οχη­μάτων της κατηγορίας ΑΜ υπό τις εξής προϋποθέσεις:

  • κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη, και
  • συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών.

2. Η κατηγορία Β (Αυτοκίνητα) με τον εθνικό κωδικό αριθμό «121», ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1 (Μοτοσικλέτες μέγιστου κυβισμού 125 cm3), μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

  •  κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη,
  •  συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών,
  • υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση, διάρκειας τουλάχιστον πέντε (5) μαθημάτων.

Το νέο πλαίσιο ισοδυναμιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ευρύτερου κλάδου δίκυκλων στη χώρα μας. Εναρμονίζεται με ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει εδώ και 15 χρόνια. Έχει εφαρμοστεί με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με διαπιστωμένα οφέλη τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και την οδική ασφάλεια.

πηγη: imerisia.gr

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ