Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΗλείαΣτην Ηλεία βρέθηκε χθες ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς

Στην Ηλεία βρέθηκε χθες ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς

Μηδενικό το σιδηροδρομικό έργο και στην Ηλεία

*Ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με τους δημάρχους, Πύργου Π. Αντωνακόπουλο και Αρχ. Ολυμπίας Γ. Γεωργιόπουλος

**Ν. Παππάς: «Η Ηλεία πληρώνει το «μάρμαρο» της μεθοδευμένης αστοχίας και της διοικητικής ανεπάρκειας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών σε σχέση με την υλοποίηση και την ολοκλήρωση του μεγάλου οδικού άξονα Πατρών-Πύργου»

Της Άννας Αγγελίδου

anagelidou@yahoo.gr

Στα έργα υποδομών, στα οποία υστερεί η Δυτική Ελλάδα αλλά κυρίως η Ηλεία, αναφέρθηκε κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στο Νομό ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και Τομεάρχης Υποδομών Νίκος Παππάς. Ο Ν. Παππάς επισκέφτηκε αρχικά το σιδηροδρομικό σταθμό στην πόλη του Πύργου προκειμένου να συνομιλήσει με τους ελάχιστους εργαζόμενους και να ενημερωθεί διεξοδικά για την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ηλείας.

Αναφερόμενος στο πραγματικά διαφορετικό ταξίδι του με το τρένο, καθώς ο τομεάρχης υποδομών ξεκίνησε από το Νομό Αττικής επιβιβαζόμενος σε μία αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, ο Ν. Παππάς τόνισε: «Η Ηλεία, είναι ο τέταρτος νομός που περνάμε σήμερα (σ.σ. χθες). Ξεκινήσαμε από την Αττική, συνεχίσαμε στην Κορινθία, την Αχαΐα και τώρα στην Ηλεία. Δυστυχώς υπάρχει ένα κόκκινο νήμα που ενώνει αυτούς τους νομούς και είναι αυτό της εγκατάλειψης του σιδηροδρομικού δικτύου και του σιδηροδρομικού έργου. Η Ηλεία πληρώνει το «μάρμαρο» της μεθοδευμένης αστοχίας και της διοικητικής ανεπάρκειας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών σε σχέση με την υλοποίηση και την ολοκλήρωση του μεγάλου οδικού άξονα Πατρών-Πύργου. Παράλληλα έχουμε και μηδενικό σιδηροδρομικό έργο, από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά. Τα δρομολόγια πρέπει να ξαναρχίσουν άμεσα, όπως άμεσα πρέπει να γίνει και η αναβάθμιση του δικτύου, χωρίς βεβαίως να ξεχνιέται το όραμα ενός υπερσύγχρονου δικτύου το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους και να αναβαθμίσει συνολικά την δυτική Πελοπόννησο. Θέλω να πω με έμφαση, ότι βρεθήκαμε μπροστά σε φαινόμενα απαράδεκτα. Ο ΟΣΕ για την συντήρηση όλου του δικτύου στην Πελοπόννησο έχει επτά 7 εργαζόμενους. Αντιλαμβάνεται ο καθένας, χωρίς να είναι ειδήμων επί του θέματος, ότι η ανεπάρκεια είναι παραπάνω από εκκωφαντική. Χρειάζεται λοιπόν στήριξη ως μέσο, αλλά φαίνεται ότι υπάρχουν και συμφέροντα που θέλουν να το υπονομεύσουν και να το απαξιώσουν στα μάτια του επιβατικού κοινού. Όπου λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, ο κόσμος τον αγκαλιάζει. Είναι ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον, είναι ένα μέσο αποτελεσματικό, άνετο και βεβαίως πρέπει να πω ότι ήταν στην καρδιά του εθνικού σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο είχε συμφωνήσει η δική μας διακυβέρνηση το 2017 με υπογραφές Σπίρτζη και Φάμελου, με τις υπηρεσίες της Ε.Ε.. Ένας εθνικός σχεδιασμός απολύτως απαραίτητος, ο οποίος και αυτός έχει μπει σε κάποιο συρτάρι, όπως έχουν μπει όλα τα μεγάλα έργα. Το μόνο παρήγορο, για τους πολίτες της Ηλείας, είναι ότι δεν πρέπει να αισθάνονται μοναξιά. Διότι ίδια εικόνα εγκατάλειψης υπάρχει στα σιδηροδρομικά έργα και σε άλλες μεριές της Ελλάδας». Ερωτηθείς από την «Πρώτη» σχετικά με την ανάγκη ουσιαστικής αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών- Πύργου ο Ν. Παππάς σχολίασε: «Το έργο της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής είναι ένα έργο μεγαλόπνοο, ένα οραματικό έργο, το οποίο πρέπει να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί. Σε κάθε περίπτωση όμως, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Οπότε πρέπει αυτή τη στιγμή να αναβαθμιστεί η υπάρχουσα γραμμή ώστε να γίνονται οι μετακινήσεις με μεγαλύτερη ασφάλεια και να είναι και πιο ήπιες προς το θόρυβο και με μεγαλύτερη άνεση ως προς τους επιβάτες». «Εμείς δείξαμε ότι επενδύουμε στις δημόσιες υποδομές και μάλιστα το αποδείξαμε σε μία περίοδο που αναγκαστήκαμε να κυβερνήσουμε, με το ένα χέρι δεμένο πίσω από την πλάτη, λόγω της χρεοκοπίας στην οποία βρίσκονταν η χώρα όπως την παραλάβαμε. Αυτή τη στιγμή, οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι διπλάσιες, όχι μόνο για την διετή ολιγωρία, όχι μόνο για την διετή απαξία, αλλά επειδή οι δυνατότητες και τα εργαλεία είναι πολλαπλάσια σε σχέση με την δική μας περίοδο διακυβέρνησης. Πόνεσε η ψυχή μου το πρωί. Ταξίδεψα ο ίδιος από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο και εκεί είδα το αλλοπρόσαλλο να υπάρχει άλλο ντιζελοκίνητο τρένο να αναμένει την μετεπιβίβαση των επιβατών και να υπάρχουν και πούλμαν τα οποία έχει επιλογή ο επιβάτης να χρησιμοποιήσει κάνοντας την σχετική μετεπιβίβαση.

Δεν είναι εικόνα αυτή για μία σύγχρονη χώρα!  Είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο να μην έχει ολοκληρωθεί ούτε μέχρι την Πάτρα ο σύγχρονος σιδηρόδρομος. Δυστυχώς έχουμε μία πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών η οποία είναι μονίμως εξαγγέλλουσα. Θα περίμενε κανείς, δύο χρόνια μετά τις εκλογές, να υπάρχει και ένα είδος απολογισμού. Να έχει υλοποιηθεί ένα έργο. Ακούμε κάθε τόσο εξαγγελίες επί εξαγγελιών. Κανένα σαφές χρονοδιάγραμμα και αυτό δεν αφορά μόνο τα έργα του νομού Ηλείας είναι γενικό το φαινόμενο! Κανένα σαφές χρονοδιάγραμμα και μόνο κάτι αλλοπρόσαλλες αναθέσεις έργου, οι οποίες την μία φορά είναι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας να παραγγέλνει 250.000 € γάντια από ένα επιπλάδικό στις Σέρρες και την άλλη είναι η ανάθεση έργου σε έναν σύμβουλο για να δούμε ποια έργα σιδηροδρομικά θα προτεραιοποιήσουν» υπογράμμισε ο Ν. Παππάς σημειώνοντας ότι το Ταμείο Ανάκαμψης όχι μόνο προκρίνει έργα φιλικά προς το περιβάλλον αλλά προκρίνει και ώριμα έργα, για να πιαστούν τα χρονοδιαγράμματα και οι δυνατότητες απορρόφησης.

«Δυστυχώς η κυβέρνηση έχει καταδικάσει το νομό Ηλείας σε υπανάπτυξη και στον τομέα των υποδομών» τόνισε χαρακτηριστικά ο Δ. Καλαματιανός ενώ συμπλήρωσε: «Ότι ξεκίνησε ή δρομολογήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς βλέπουμε να έχει ακυρωθεί πλήρως. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου ξεκίνησε και σταμάτησε, περιμένουμε ακόμα έγκριση από την Κομισιόν για το αν και πότε θα δώσει το OK για να υλοποιηθούν τα νέα σχέδια του υπουργού. Ακόμα περιμένουμε… Δυστυχώς για το σιδηρόδρομο οι δρομολογήσεις που είχαν γίνει, τα τεχνικά έργα, οι μελέτες που είχαν ξεκινήσει βλέπουμε ότι εδώ και δύο χρόνια δεν έχουν προχωρήσει καθόλου. Το αντίθετο, ο σιδηρόδρομος και στην Ηλεία έχει εγκαταλειφθεί και αυτό είναι μία απαράδεκτη κατάσταση που δυστυχώς μας καταδικάζει. Ο σιδηρόδρομος είναι ένα μέσο πράσινο, ένα μέσο που προσφέρει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα και θα βοηθήσει τον τόπο μας να ανέλθει. Η εγκατάλειψη αυτή μας βρίσκει απέναντι και όπως είπε και ο υπουργός, θα κάνουμε τα πάντα είτε σε εσωτερικό είτε σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να αναδείξουμε τα τεράστια προβλήματα. Η Ηλεία αξίζει να έχει ένα σύγχρονο δίκτυο που θα ενώνεται με τα δίκτυα της Ελλάδας και όλης της Ευρώπης ώστε να μεταφέρονται όχι μόνο επιβάτες αλλά και τα προϊόντα του τόπου μας στο εξωτερικό».

Στον Πύργο

Τον βουλευτή και τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ  Νίκο Παππά υποδέχτηκε στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο ο Δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος. Ο κ. Παππάς συμμετείχε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του δημάρχου παρουσία του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννη Αργυρόπουλου και του Γ.Γ. τους Δήμου Πύργου Γιάννη Βαρελά.

Βασικό θέμα συζήτησης, όπως και σκοπός της επίσκεψης του κ. Παππά στο νομό, ήταν το γεγονός ότι η Ηλεία μένει εκτός του σχεδιασμού λειτουργίας του σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και η επανεκκίνηση της λειτουργίας της γραμμής Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία. Επιπλέον συζητήθηκαν πολλά θέματα που αφορούν στην έλλειψη υποδομών του νομού με τον δήμαρχο Πύργου Παναγιώτη Αντωνακόπουλο να δηλώνει πως «Ο  κ. Παππάς ως τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ είναι στην ιδανική περιοχή της χώρας όπου η απόλυτη εγκατάλειψη των υποδομών καθώς και της συνέχισης ενός έργου που βρισκόταν σε  θετική εξέλιξη πριν λίγα χρόνια,  είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Το Πάτρα-Πύργος υπέστη μια βίαιη απώθηση από το προσκήνιο της υλοποίησης και τώρα έρχεται ακόμη ένα ηχηρό ράπισμα για την Ηλεία σε σχέση με τον σιδηρόδρομο. Η παραμονή της προοπτικής του μετρικού συστήματος που αποτελεί ξεπερασμένο πια μοντέλο και αφορά προαστιακές διασυνδέσεις του δικτύου, νομίζω δείχνει την οριστική αδιαφορία της κυβέρνησης για την Ηλεία. Έχουμε εισπράξει αυτή την αδιαφορία για την Ηλεία σε όλα τα μέτωπα.  Για μας όμως δεν έχει τελειώσει τίποτα. Ο νομός και η πρωτεύουσά του ο Πύργος πρωτοστατεί στην ανάδειξη των δίκαιων αιτημάτων. Είμαστε από τους πρώτους νομούς σε συγκριτικά πλεονεκτήματα, ένα μεγάλο πληθυσμιακό κομμάτι, πόλος έλξης τουρισμού, έχουμε τον μεγαλύτερο αρδευόμενο κάμπο της χώρας και είμαστε οι τελευταίοι στο ενδιαφέρον της πολιτείας. Αυτό βεβαίως έχει να κάνει και με τους ανθρώπους, το πολιτικό δυναμικό και με όλες τις μορφές έκφρασης της τοπικής κοινωνίας και της αυτοδιοίκησης, Αν κάνουμε μια συνολική αποτίμηση έχουμε ένα σημαντικό έλλειμμα  και υπάρχει μια τακτική παλαιού μοντέλου πολιτικής δράσης που δεν αποδίδει  αλλά μας τιμωρεί» δήλωσε και  ταυτόχρονα αντιπαρέθεσε την έντονη δραστηριότητα που έχει επιδείξει σε όλα τα θέματα και προβλήματα του νομού ο κ. Καλαματιανός.

Ο κ. Αντωνακόπουλος παρέδωσε στον κ. Παππά έναν φάκελο με δύο οραματικά έργα που μελετητικά έχουν προσεγγιστεί σε πολύ καλό επίπεδο, την υπογειοποίηση του αρδευτικού συστήματος και τη δημιουργία του  Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου. Επίσης, αφού τον ευχαρίστησε για την επίσκεψη και το ενδιαφέρον του για την περιοχή, του πρόσφερε την πρόσφατη έκδοση του Ιστορικού Βιβλίου «Γεγονότα και Άγνωστές Πτυχές που σημάδεψαν την Ηλεία κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821» που εξέδωσε ο Δήμος Πύργου και ο Δημοτικός Οργανισμός Πολιτισμού.

Στην Ολυμπία

Τελευταίος σταθμός του τομεάρχη Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Παππά  ήταν το δημαρχείο Αρχαίας Ολυμπίας. Τον Ν. Παππά υποδέχτηκαν ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ολυμπίας Σωτήρης Παπαηλίου και ο Αντιδήμαρχος Ολυμπίας Παναγιώτης Φλέσσας. Στη συνέχεια ο Ν. Παππάς είχε συνάντηση με τον δήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας Γιώργο Γεωργιόπουλος, ενώ στην κλειστή μίνι σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε συμμετείχε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Χάρης Σπηλιόπουλος και Παναγιώτης Φλέσσας. Στο πλαίσιο της σύσκεψης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν έργα και υποδομές στην περιοχή, καθώς και ζητήματα ευρύτερου αναπτυξιακού ενδιαφέροντος.

Ο κ. Γεωργιόπουλος έθεσε στον κ. Παππά το θέμα της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Ολυμπία αλλά και της έναρξης της εργολαβίας βελτίωσης της συγκεκριμένης γραμμής, από την πλευρά του ΟΣΕ. Ζήτησε επίσης τη συμβολή του στη χρηματοδότηση της οριστικής μελέτης για το δρόμο «Ολυμπία – θάλασσα» και για την οριστικοποίηση της μελέτης για το τμήμα «Λούβρο – διασταύρωση λουτρών Ηραίας», του οδικού άξονα «Ολυμπία – Βυτίνα Τρίπολη». Βεβαίως έθεσε και το ζήτημα υλοποίησης των βασικών υποδομών προσπελασιμότητας της Ηλείας, με την οδική και σιδηροδρομική αναβάθμιση των εθνικών δικτύων. 

Από την πλευρά του ο κ. Παππάς ευχαρίστησε τον Δήμαρχο για την ενημέρωση, τονίζοντας ότι υπάρχει συναντίληψη για την επιτάχυνση υλοποίησης ώριμων έργων που μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας της περιοχής. Τόνισε ότι οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ, κεντρικά και τοπικά, θα είναι αρωγοί και συμπαραστάτες της τοπικής αυτοδιοίκησης. Υπογράμμισε, τέλος, ότι οι υποδομές θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη αυτού του μαγικού τόπου και στην αναζωογόνηση της περιφέρειας.

Τον κ. Παππά συνόδευαν στην Ολυμπία ο Βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Διονύσης Καλαματιανός, οι πρώην Βουλευτές κ.κ. Δημήτρης Μπαξεβανάκης και Μάκης Μπαλαούρας, ο συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιώτης Φλεβοτόμος, καθώς και στελέχη του κόμματος από την Ηλεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ