Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΗλείαΒάρος στον οδικό άξονα Γύθειο-Πύργος-Πάτρα

Βάρος στον οδικό άξονα Γύθειο-Πύργος-Πάτρα

Ρίχνει η Περιφέρεια Πελοποννήσου λόγω της δυνατότητας χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Απολιγνιτοποίησης

Στον «αέρα» τα τμήματα Τρίπολη-Λαγκάδια-Αρχ. Ολυμπία και Κ. Νερό-Τσακόνα, για τα οποία σύντομα θα υπάρξουν νέα…

Παν. Νίκας στην «ΠΡΩΤΗ»: «Ο δρόμος της Μεγαλόπολης είναι διευρωπαϊκός άξονας που μπορεί να χρηματοδοτηθεί χωρίς μελέτη κόστους-οφέλους»

Στον οδικό άξονα Γύθειο-Πύργος-Πάτρα, ως συνέχεια του    διευρωπαϊκού  δικτύου, στρέφει το ενδιαφέρον της η Περιφέρεια Πελοποννήσου, μετά τις δυσχέρειες χρηματοδότησης που παρατηρούνται  για το δρόμο Τρίπολη-Λαγκάδια-Αρχ. Ολυμπία.

Σύμφωνα με όσα ανάφερε στην «ΠΡΩΤΗ» ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Παν. Νίκας, ο οδικός άξονας Γύθειο-Σπάρτη-Λεύκτρο-Μεγαλόπολη –Ηλεία από στρατηγικής άποψης είναι πολύ σημαντικός δρόμος, που δύναται να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Απολιγνιτοποίησης, όπου υπάρχουν πολλά διαθέσιμα κονδύλια.

Ωστόσο όπως εξήγησε ο κ. Νίκας, και για το τμήμα στα Λαγκάδια, καθώς και για το κομμάτι Καλό Νερό-Τσακόνα εξακολουθεί να υπάρχει ενδιαφέρον από την Περιφέρειά του, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις προς τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις…

«Είναι γνωστές οι δυσκολίες χρηματοδότησης για το τμήμα Τρίπολη-Λαγκάδια-Αρχ. Ολυμπία,   από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, διότι ο δρόμος έχει χαμηλή κυκλοφορία, χωρίς όμως  να εξετάζουνε τι κυκλοφορία θα έχει αυτός όταν θα κατασκευαστεί…  Μετά την ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων πρέπει να πάμε στους οριζόντιους που θα συνδέουν τους δύο αυτοκινητόδρομους. Οι λύσεις είναι τρεις: Λαγκάδια η μία , Μεγαλόπολη η δεύτερη, και  Καλό Νερό-Τσακόνα η τρίτη. Σε 20 ημέρες θα έχω νέα. Το έργο μόνο από τον Καραμανλή μπορεί να γίνει, γιατί εγώ από ΕΣΠΑ έχω μόνο 28 εκατ. ευρώ. Προφανώς θα βάλει και κάποια χρήματα  ο Νεκτ. Φαρμάκης, αλλά τα λεφτά είναι λίγα για το οδικό δίκτυο. Το δικό σας κομμάτι εσείς, το δικό μου εγώ. Στον Καραμανλή το έχω θέσει αλλεπάλληλες φορές αυτό το θέμα και μου έχει πει ποιο είναι το πρόβλημα, δηλ. η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία στη  μελέτη δε βγάζει κυκλοφοριακό φόρτο τέτοιο ουτοσώστε το κόστος οφέλους να είναι σε κάποιο επίπεδο. Έχουμε υψηλός κόστος και χαμηλό όφελος,  λόγο μικρής  κυκλοφορίας» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου.

  • 2,5 δις ευρώ

Ακόμα συμπλήρωσε  πως  «υπάρχει ένα πρόγραμμα 2,5 δις  ευρώ για οδικά δίκτυα, απ’ όπου ο κ. Καραμανλής έχει κρατήσει τα περισσότερα λεφτά του νέου ΕΣΠΑ. Μόνο από εκεί μπορεί να εκτελεστεί το έργο, του το έχω θέσει και το ξέρει».

Εξάλλου αναφορικά με τον άξονα Γύθειο-Σπάρτη-Λεύκτρο-Μεγαλόπολη –Ηλεία, ο κ. Νίκας υπογράμμισε:

«Αν θες την άποψή μου ο δρόμος της Μεγαλόπολης μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Απολιγνιτοποίησης. Είναι ένας πολύ ωραίος και σημαντικός άξονας  ο οποίος μπορεί να χρηματοδοτηθεί από πρόγραμμα που δεν εξετάζει το κόστος – όφελος,  σε αυτή την ένταση. Είναι ο διευρωπαϊκός άξονας Γύθειο-Πύργος-Πάτρα. Το έχουμε θέσει και αυτό το θέμα. Και η Τσακόνα είναι στον «αέρα», αλλά πιστεύω ότι κάποιο από τα τρία θα το πετύχουμε».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ