Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΈκκληση μητέρας παιδιού ΑμεΑ από την Αμαλιάδα προς την υπουργό Παιδείας Ν....

Έκκληση μητέρας παιδιού ΑμεΑ από την Αμαλιάδα προς την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως

«Το έργο της προστασίας και της αγωγής των αδύνατων παιδιών

μεγαλώνει σε βάθος την ανθρώπινη ψυχή και υψώνει τη στάθμη της ανθρωπότητας»

Είναι φορές που αναρωτιέσαι εάν τελικά η πολιτεία μπορεί να αφουγκραστεί τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες με παιδιά ΑμεΑ… Προβλήματα τα οποία δεν περιορίζονται μόνο στην καθημερινότητα τους, αλλά αφορούν ακόμα και την εκπαίδευση των παιδιών. Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα η επιστολή που απέστειλε η Θεοδώρα Δρούλια, μητέρα παιδιού ΑμεΑ που φοιτά στο ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας (Φούφειο) προς την ίδια την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμαίως και έχει κοινοποιηθεί και προς τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας αλλά και προς τον δήμαρχο Ήλιδας. Η Θ. Δρούλια περιγράφει τις συνθήκες που επικρατούν στο χώρο του σχολείου που στεγάζει το Ειδικό Δημοτικό, τις ελλείψεις που υπάρχουν  και σαφώς ζητά την άμεση παρέμβαση της ίδιας της υπουργού Παιδείας.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

 «Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Είμαι μητέρα παιδιού ΑμεΑ που φοιτά στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τις υπάρχουσες ανάγκες. Οι συνθήκες της λειτουργίας του σχολείου δεν είναι οι καλύτερες. Αναγνωρίζω το γεγονός ότι απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση ενός πλάνου αναβάθμισης ωστόσο δεν πρέπει να χαθεί κι άλλος χρόνος.

Τα περισσότερα προβλήματα ξεκινούν από το ότι η κτηριακή κατασκευή του σχολείου δεν πληροί προϋποθέσεις Ειδικού σχολείου και καλύπτει πολύ λίγα τετραγωνικά σε σχέση με τα απαιτούμενα. Είναι ένα ισόγειο κτήριο που εγκαταστάθηκε στο οικόπεδο με τη μέθοδο της προκατασκευής, αποτελούμενο από τα συνήθη τεμάχια – αίθουσες βαρέως τύπου που χρησιμοποιούσε παλαιότερα ο ΟΣΚ για την επίτευξη των λειτουργικών απαιτήσεων των κλασσικών σχολείων ή νηπιαγωγείων. Παραδόθηκε το 2005 προφανώς με την τότε ισχύουσα νομοθεσία και προδιαγραφές. Όσες παρεμβάσεις γίνονται δημιουργούν νέα προβλήματα αφού το κτήριο δεν μπορεί να τροποποιηθεί άλλο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το σχολείο είναι τετραθέσιο αλλά και ότι από τότε μέχρι σήμερα θεσπίζονται νέοι νόμοι, κανονισμοί και προδιαγραφές, τόσο για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ όσο και την κατασκευή και λειτουργία των Ειδικών σχολείων, θεωρώ ότι πρέπει να γίνει καινούρια κτηριακή μελέτη.

Δεδομένης της αυξητικής πορείας των αναγκών άρα και των λειτουργικών προβλημάτων (μπορώ να σας ενημερώσω αναλυτικά σε δεύτερο χρόνο), σας παραθέτω δικές μου προτάσεις ελπίζοντας ότι θα βοηθήσουν να ενεργήσετε αποτελεσματικά και άμεσα.

•             Ανεύρεση προσωρινού χώρου που με μικρές παρεμβάσεις να διαμορφωθεί έτσι ώστε να στεγάσει τα παιδιά και το λοιπό προσωπικό μέχρι την μεταφορά τους σε νέο κτήριο.

•             Νέα κτηριακή μελέτη ειδικού σχολείου στην οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν το κάτωθι:

1.            Η σχολική μονάδα να βρίσκετε εντός της Αμαλιάδας για ευνόητους λόγους που μπορώ δευτερολογώντας να σας αναλύσω.

2.            Η χωρητικότητα θα πρέπει να είναι ανάλογη των περίπου 50 ατόμων (30 παιδιά και 20 λοιπό προσωπικό) με προοπτική για παραπάνω.

3.            Σημαντικό θα ήταν να υπήρχε συστέγαση του ειδικού νηπιαγωγείου μαζί με το ειδικό δημοτικό καθώς χρειάζεται αρκετός χρόνος προσαρμογής των παιδιών για τη μετάβαση από τη μία βαθμίδα στην άλλη. Σε αυτή την περίπτωση και επειδή δεν έχουμε νηπιαγωγείο θα πρέπει να εγκρίνετε και τη δημιουργία Ειδικού Νηπιαγωγείου με τη συστέγασή τους. Τα παιδιά φοιτούν σε νηπιαγωγείο του Πύργου, γυρίζουν να φοιτήσουν σε δημοτικό της Αμαλιάδας και ξαναπάνε στον Πύργο για φοίτηση στις λοιπές βαθμίδες.

4.            Ανάμεσα στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους του σχολικού συγκροτήματος για όλες τις απαιτούμενες ειδικότητες που γίνονται εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας πχ. Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Φυσικοθεραπεία κλπ , θα πρέπει να συμπεριληφθεί και μια αίθουσα ηρεμίας με κλίνες και ειδικό εξοπλισμό, μια αίθουσα Ψυχολόγου – Κοιν. Λειτουργού, μία αίθουσα σίτισης, μία αίθουσα εκδηλώσεων και ξεχωριστή αίθουσα διοικητικού.

5.            Οι τουαλέτες θα πρέπει να σχεδιαστούν με γνώμονα τις ανάγκες των αυτοεξυπηρετούμενων αλλά και των υποστηριζόμενων παιδιών με ξεχωριστές τουαλέτες για το λοιπό προσωπικό.

6.            Ο εξωτερικός χώρος πρέπει να είναι ασφαλής και προσβάσιμος από ΑμεΑ και μη.

7.            Ο αύλειος χώρος να περιλαμβάνει διαδραστικά παιχνίδια για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αλλά και της κοινωνικότητας των παιδιών.

•             Αναβάθμιση υλικοτεχνικού εξοπλισμού

1.            Ο τεχνολογικός εξοπλισμός κρίνεται απαραίτητο να μπορεί να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Εκτός από υπολογιστές εκτυπωτές και σκανερ να συμπεριληφθούν προτζέκτορας, τηλεόραση και ότι άλλο μπορεί να διευρύνει τον εκπαιδευτικό ρόλο. Αν υπάρχει ο εξοπλισμός θα μπορούν να συνδεθούν και με την πλατφόρμα myschool.

2.            Οι εκπαιδευτές διδάσκουν εξατομικευμένα προγράμματα ανάλογα με την ειδικότητά τους αλλά και τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου ανεβάζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Μόλις πρόσφατα και από δωρεές το σχολείο μας απέκτησε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και ένο κρεβάτι φυσικοθεραπείας.

•             Μετακίνηση – Μεταφορά

Η μετακίνηση των παιδιών γίνεται κατά βάση με τα συνεργαζόμενα ταξί αλλιώς ο γονέας έχει την αποκλειστική ευθύνη για την μεταφορά του παιδιού του. Θα πρέπει να υπάρχει Ειδικό Σχολικό Λεωφορείο που θα μεταφέρει τα παιδιά μαζί με το υπεύθυνο προσωπικό στις απαραίτητες δράσεις τους με ασφάλεια.

Ολοήμερο σχολείο

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο της Αμαλιάδας όπως και τα υπόλοιπο θα πρέπει να ενταχθεΙ σε ολοήμερο πρόγραμμα καθώς η τρέχουσα ώρα αποχώρησης 13.15μ.μ. αποτρέπει τους γονείς από το να εργαστούν. Είμαι τρανό παράδειγμα καθώς έχω μειώσει κατά πολύ τις ώρες εργασίας μου και σε λίγο θα αναγκαστώ να παραιτηθώ.

•             Συνοχή εκπαίδευσης

1.            Το πρόγραμμα του σχολείου θα μπορούσε να συνδεθεί με το Δημοτικό Κολυμβητήριο Αμαλιόδος. Στην πόλη μας υπάρχει συγκρότημα κολυμβητηρίου που αποτελείται από δύο πισίνες εκ των οποίων η μία είναι τεραστίων διαστάσεων και η δεύτερη βοηθητική παιδική. Εκτός των άλλων διαθέτει αποδυτήριο, ιατρείο και παρέχει διευκολύνσεις για ΑμεΑ.

2.            Με τον Ιδιο τρόπο μπορεί να συνδεθεί και με το Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Αμαλιόδας οπού στεγάζονται εκτός των άλλων το κολυμβητήριο, το κλειστά γυμναστήριο, γήπεδο μπάσκετ, γήπεδο ποδοσφαίρου κά.

3.            Μπορεί επίσης να συνδεθεί και με πρόγραμμα Θεραπευτικής Ιππασίας καθώς ο νομός μας έχει βαθιά ιστορία με τα άλογα και συντηρεί αρκετούς ιππικούς ομίλους.

•             Σχολικός νοσηλευτής

Αδιαμφισβήτητα Απαραίτητος και με αντικατάστασή του όταν νόμιμα απουσιάζει. Ένα επιληπτικό παιδί δε θα ρωτήσει αν βρίσκεται στο σχολείο ο νοσηλευτής γιο να πάθει κρίση και όπως γνωρίζετε το λοιπό προσωπικό δεν έχει γνώσεις ούτε από πρώτες βοήθειες πόσο μάλλον από εξιδεικευμένες.

•             Καθαριότητα

Η μεγαλύτερη ανάγκη για καθαριότητα είναι κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του σχολείου και όχι αφού κλείσει.

•             Δράσεις

Το σχολείο πρέπει να ανοιχτεί περισσότερο στην κοινότητα διαχέοντας τις καλές πρακτικές του και οργανώνοντας δράσεις κοινωνικοποίησης. Έτσι θα μειωθεί η περιθωριοποίηση αυτών των ατόμων και των οικογενειών τους ενώ θα αυξηθεί η δυνατότητα ένταξης και συμβίωσης με το κοινωνικό σύνολο, η αποδοχή τους από τους άλλους και τελικά η ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.

Σεβόμενη τους Συνταγματικούς Νόμους του κρότους, τους Νόμους περί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία αλλά περισσότερο την ανθρώπινη αξιοπρέπεια θα κλείσω την επιστολή μου με τα λόγια της μεγάλης Ειδικής Παιδαγωγού Ρόζας Ιμβριώτη: ‘το έργο της προστασίας και της αγωγής των αδύνατων παιδιών μεγαλώνει σε βάθος την ανθρώπινη ψυχή και υψώνει τη στάθμη της ανθρωπότητας’.

Επικαλούμαι την ιδιαίτερη ευαισθησία σας στο θέμα και αναμένω την θετική σας ανταπόκριση».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ