Νέα επιτόπια έρευνα της «ΠΡΩΤΗΣ» στις εργασίες του Πάτρα-Πύργος: Στο Γεράκι «τρέχουν», οι άλλοι περιμένουν

Οι εργασίες στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι προχωρούν με εντυπωσιακούς ρυθμούς, ενώ τα άλλα δύο εργοτάξια στην ΒΙ.ΠΕ. Πατρών και στα Καρέικα απλά έχουν στηθεί

Το κομμάτι 20 χιλιομέτρων από Γαστούνη μέχρι διασταύρωση Βουνάργου έχει αρχίσει να σχηματίζεται

Του Μιχάλη Δημητρόπουλου
mixalisdimitro@hotmail.com

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες στο 1/3 του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Ο λόγος για το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι και το κομμάτι Γαστούνη μέχρι το τέλος του έργου, στην διασταύρωση Βουνάργου.  Τα δύο άλλα εργοτάξια στην ΒΙ.ΠΕ. Πατρών από την ΑΒΑΞ και στα Καρέικα από την ΑΚΤΩΡ μπορεί να έχουν στηθεί τυπικά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προχωρούν με τους ρυθμούς της ΤΕΡΝΑ.

Η «ΠΡΩΤΗ» έκανε για ακόμα μία φορά επιτόπια έρευνα στις εργασίες που εκτελούνται στο 20 χιλιομέτρων κομμάτι που αφορά το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ και όπως διαπιστώσαμε ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει αρχίσει ήδη να σχηματίζεται. Σε πολλά σημεία έχουν προχωρήσει τα επιχώματα, ενώ παράλληλα έχουν τοποθετηθεί και οι απαραίτητοι οχετοί για τα όμβρια ύδατα.

Συγκεκριμένα, το κομμάτι από την Αμαλιάδα έχει φτάσει λίγα μόλις μέτρα έξω από τη Γαστούνη, με δεκάδες συνεργεία να εργάζονται. Οι καθαρισμοί ολοκληρώνονται και στο δρόμο προς το Γεράκι, ενώ έχουν προχωρήσει ήδη αρκετά και οι καθαρισμοί μέχρι τα Χανάκια και το Αλποχώρι.

Όπως εξήγησε στην «ΠΡΩΤΗ» ο εργοταξιάρχης της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι κ. Γιάννης Αυγέρης, ο στόχος είναι να γίνει μεγάλη πρόοδος των εργασιών μέσα στο καλοκαίρι προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα με τις βροχοπτώσεις λόγω της σαθρότητας του εδάφους, Και όντως η πρόοδος είναι εμφανής. Πλέον, οι εργαζόμενοι και τα οχήματα έχουν διπλασιαστεί στο εργοτάξιο, ενώ αυξάνονται και οι υπεργολαβίες στα σκυροδέματα και τα χωματουργικά. Μάλιστα, σε λίγο καιρό αναμένονται αδρανή και από τον Πηνειακό Λάδωνα.

Θα πρέπει να τονίσουμε πως σε ότι αφορά ορισμένες καλλιεργείς (όπως καρπούζια) που βρίσκονται σε απαλλοτριωμένα σημεία του δρόμου, η εταιρία δείχνει το ανθρώπινο πρόσωπό της. Αφήνει τους παραγωγούς να μαζέψουν τη σοδειά τους και στη συνέχεια θα καθαριστούν και τα συγκεκριμένα σημεία.

Σε σύγκριση με την τελευταία επιτόπια έρευνα της «ΠΡΩΤΗΣ», εκτός από την εμφανή πρόοδο στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου από την ΤΕΡΝΑ, εμφανής είναι και η ανάπτυξη του 30 στρεμμάτων εργοταξίου στο Γεράκι. Κάτι που τονίζουμε ξανά πως δεν συμβαίνει στα άλλα δύο εργοτάξια προς το παρόν.

Τι είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού

Για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος, τις προκλήσεις αλλά και την μεγάλη αλλαγή που θα βιώσουν οι χρήστες μίλησε στο πάνελ των υποδομών στο 10o RGC στην Πάτρα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας. Όπως ανέφερε, έχουν ήδη εγκατασταθεί τα τρία εργοτάξια και γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθεί η θερινή περίοδος. Αναφορικά με τον ορίζοντα ολοκλήρωση του έργου, μίλησε για το πρώτο εξάμηνο του 2025 και τόνισε πως «από την πλευρά μας θα εξαντλήσουμε τα περιθώρια ώστε το έργο να παραδοθεί το συντομότερο δυνατό» ενώ σημείωσε πως θα παραδοθεί και το μεγαλύτερο τμήμα το 2024.

Ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού ανέφερε και τις δυσκολίες στο χώρο των κατασκευών λόγω της παγκόσμιας συγκυρίας. Μίλησε για την αύξηση του κόστους των οικοδομικών υλικών που, δημιουργεί μεγάλη πίεση, τον πόλεμο στην Ουκρανία που –πέραν των άλλων δεινών- φέρνει πρόσθετες αυξήσεις. «Όλο το σκηνικό είναι ζοφερό, αλλά θέλουμε να βλέπουμε τα πράγματα με αισιοδοξία και πιστεύουμε ότι όλοι μαζί, Κράτος και εταιρίες κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής, θα καταφέρουμε να υπερβούμε τις δυσκολίες και να παράξουμε έργο, να δώσουμε δουλειά και να κάνουμε «αλλαγή παιχνιδιού» για να το πούμε με ποδοσφαιρικούς όρους» όπως είπε χαρακτηριστικά. Ο κ. Παπανικόλας σημείωσε πως «η κατασκευή και λειτουργία του νέου τμήματος Πατρών-Πύργου, μήκους 75 χιλιομέτρων, είναι μια μεγάλη πρόκληση, την οποία αναλάβαμε με στόχο να επαναλάβουμε το επιτυχημένο παράδειγμα της Κορίνθου-Πατρών, όπου από την ημέρα που ξεκίνησε το έργο παραχώρησης το 2008 μέχρι σήμερα, τα θανατηφόρα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 93%».

Το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης Ηybrid

Στην Πατρών-Πύργου, ο παλαιός οδικός άξονας θα δώσει τη θέση του σε έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει κατά περίπου 40 λεπτά το ταξίδι, βελτιώνοντας κατακόρυφα τα χαρακτηριστικά του δρόμου. Μάλιστα ο Δ.Σ. της Ολυμπίας Οδού είπε πως η Ολυμπία Οδός έκανε πράξη τη δέσμευσή της απέναντι στην κοινωνία και έφερε μια επανάσταση στις εγχώριες μετακινήσεις με το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης Ηybrid, που πρώτη εφάρμοσε στην Ελλάδα. Κατά τον ίδιο, είναι ένα σύστημα δίκαιο, καινοτόμο (ηλεκτρονικές πύλες χωρίς μπάρα) και με έντονο θετικό αντίκτυπο, κοινωνικό και περιβαλλοντικό, καθώς χρησιμοποιεί τεχνολογία ελεύθερης ροής που βελτιώνει την οδηγική εμπειρία και συμβάλλει στη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων. Το σύστημα θα είναι διαθέσιμο από την πρώτη μέρα λειτουργίας της ολοκληρωμένης Πατρών- Πύργου.

Θα υπάρχουν 2 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στην Κάτω Αχαΐα και στα Χανάκια πριν τον Πύργο και ενδιαμέσως 12 Πύλες Hybrid στους κόμβους Κάτω Αχαΐας, Βάρδας, Γαστούνης και Αμαλιάδας που θα υλοποιούν το σύστημα χρεωπίστωσης μέσω του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS. Οι ζώνες χρέωσης είναι Μιντιλόγλι- Κυλλήνη και Κυλλήνη- Πύργος.

Λίγο πριν τη Γαστούνη.
Το κομμάτι πάνω από τα Χανάκια στον Πύργο.
Σε καλλιεργείς που βρίσκονται σε απαλλοτριωμένα σημεία του δρόμου, η εταιρία δείχνει το ανθρώπινο πρόσωπό της. Αφήνει τους παραγωγούς να μαζέψουν τη σοδειά τους και στη συνέχεια θα καθαριστούν και τα συγκεκριμένα σημεία.
Από το εντυπωσιακό εργοτάξιο των 30 στρεμμάτων στο Γεράκι.

Μάλιστα έδωσε και ένα παράδειγμα: Εάν κάποιος διανύσει τη διαδρομή Μιντιλόγλι- Βάρδα μέσα στην πρώτη ζώνη, δηλαδή δεν φτάσει στην Κυλλήνη, θα του επιστραφεί το ποσό των 0,75€ για το τμήμα Βάρδα- Κυλλήνη και τελικά αντί για 3€ – που είναι η χρέωση όλης της ζώνης- θα πληρώσει 2,25€.

Αντίστοιχα, αν κάποιος μπει στον αυτοκινητόδρομο από τη Γαστούνη για να πάει Πύργο, το τμήμα Κυλλήνη –Γαστούνη (0,50€) θα του επιστραφεί αυτόματα στον πομποδέκτη και έτσι αντί για 1,80€ – που είναι η χρέωση αυτής της ζώνης- θα πληρώσει 1,30€.

Παράλληλα, από τον κόμβο του Ρίου έως την κάτω Αχαΐα έχει δημιουργηθεί μια ζώνη 25 χιλιομέτρων ελεύθερη από διόδια ειδικά για την εξυπηρέτηση της ΒΙΠΕ και των επαγγελματιών της Δυτικής Ελλάδας.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ