Κοινό μέτωπο για Πύργο -Τσακώνα και για εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου

Απαιτείται συστράτευση αιρετών και φορέων σε Ηλεία και Μεσσηνία

Διευρύνεται  το μέτωπο της διεκδίκησης, ολοκλήρωσης του έργου του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα, με τους φορείς της Μεσσηνίας, τον έναν μετά τον άλλο, να ζητούν την ολοκλήρωση του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου του αυτοκινητοδρόμου, όπως αυτός είχε αρχικά σχεδιαστεί. Το μέτωπο διεκδίκησης του οδικού άξονα Πύργος- Καλό Νερό- Τσάκωνα ενισχύθηκε και από την συμμετοχή της Ένωσης Ξενοδόχων και Ιδιωτικών Τουριστικών Καταλυμάτων Τριφυλίας. Η κίνηση αυτή ξεκίνησε με πρωτοβουλία του εμπορικού συλλόγου Κυπαρισσίας και ήδη έχουν συνταχθεί σε αυτή οι Εμπορικοί Σύλλογοι, Πύργου, Κρεστένων και Ζαχάρως όσον αφορά το νομό Ηλείας. Σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας σημειώνει για την συνάντηση με τους ξενοδόχους, πώς αποκλειστικό θέμα συζήτησης ήταν το μέτωπο που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των εμπορικών συλλόγων των δύο Νόμων για να διεκδικηθεί το αυτονόητο, δηλαδή η ολοκλήρωση την Ολυμπίας Οδού, όπως αυτή είχε από την αρχή σχεδιαστεί.

Αναφορικά με το  Πάτρα- Πύργος, αυτή τη στιγμή , όπως είχε αποκαλύψει η «Πρώτη» εργασίες εκτελούνται μόνο στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι, το οποίο, θα πρέπει να αναφέρουμε πως ήταν και το μόνο που είχαν εκτελεστεί ορισμένες εργασίες και κατά την προηγούμενη απόπειρα έναρξης του έργου (με τις 8 εργολαβίες) από την τότε ανάδοχο εκείνης της εργολαβίας Intrakat. Το κομμάτι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ξεκινά από τη Γαστούνη και καταλήγει στο τέλος του έργου, στη διασταύρωση Βουνάργου (μοκέτες Παναγόπουλου), όπου θα υπάρχει και η  έξοδος προς τον Πύργο. Συνολικά 20 χιλιόμετρα.

Επέκταση του σιδηροδρόμου

Η επαναλειτουργία της μετρικής  σιδηροδρομικής γραμμής και στην Ηλεία αλλά και στην Μεσσηνίας φαίνεται ότι αποτελεί στόχο τόσο της περιφέρειας  Δυτικής Ελλάδος όσο και της περιφέρειας Πελοποννήσου, όπως αναφέρει η άρθρο της η «Ελευθερία» της Μεσσηνίας. Ωστόσο η επαναλειτουργία ενός «σύγχρονου μουτζούρη» σαφώς και δεν αποτελεί έργο ανάπτυξης για τους Νομού, απλά αφήνει «ελπίδες» για την δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου στο μέλλον.  Το ζήτημα το οποίο διαρκώς θα έπρεπε να τίθεται προς την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει να κάνει με την δημιουργία ενός βιώσιμου έργου, για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Η ύπαρξη μετρικής γραμμής τόσο στην Ηλεία όσο και στην Μεσσηνία δεν θεωρείται βιώσιμη καθώς φέρνει και τις δύο περιοχές δεκαετίες πίσω.  Πρόκειται για θέμα που έχει αναδείξει με συνεχείς αναφορές της η «ΠΡΩΤΗ».

Η μόνη γραμμή στο σιδηροδρομικό δίκτυο τόσο της Δυτικής Ελλάδας όσο και της Πελοποννήσου που μπορεί να θεωρηθεί βιώσιμη εφόσον εκσυγχρονιστεί  είναι αυτή που θα συνδέει την Πάτρα, με τον Πύργο και θα συνεχίζει προς Καλό νερό και Κυπαρισσία. Η εμμονική άποψη, ότι τόσο η Ηλεία όσο και η Μεσσηνία θα έχουν μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο και όχι ένα σύγχρονο δίκτυο μετακινήσεων  και μεταφορών, μόνο βιώσιμη δεν είναι. Αυτό το οποίο απαιτείται είναι ένα σύγχρονο σχέδιο ανάπτυξης , του σιδηροδρόμου με κανονικού εύρους γραμμή που θα συνδέει την Δυτική Ελλάδα και την Δυτική Πελοπόννησο με ολόκληρη των χώρα. Αυτό το οποίο απαιτείται είναι η δημιουργία ενός κοινού μετώπου διεκδίκησης έργων υποδομής μεταξύ Ηλείας και Μεσσηνίας, κάτι το οποίο φαίνεται να αναπτύσσεται με αργούς βέβαια ρυθμούς!

Α. Αγγελίδου

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ