Άνοδος της θερμοκρασίας χθες από τα δυτικά

Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων

Οδηγίες προφύλαξης από τον καύσωνα- Σε κατάσταση ετοιμότητας οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς

Άνοδο σημείωσε  από χθες η θερμοκρασία από
τα δυτικά, η οποία θα συνεχιστεί  και τις επόμενες ημέρες σταδιακά και στην υπόλοιπη χώρα.
Οι περιοχές που θα επηρεαστούν περισσότερο από τις υψηλές θερμοκρασίες είναι τα νησιά του Ιονίου και τα ηπειρωτικά.

Οι υψηλότερες θερμοκρασίες θα σημειωθούν στο εσωτερικό της ηπειρωτικής
Ελλάδας, όπου ήδη οι ελάχιστες τιμές της θερμοκρασίας στις περισσότερες περιοχές βρίσκονται στα επίπεδα των 25 βαθμών Κελσίου.


Πιο αναλυτικά:

-Σήμερα  Τετάρτη (30-06-2021), οι μέγιστες τιμές της θερμοκρασίας προβλέπεται να φτάσουν στο εσωτερικό της ηπειρωτικής χώρας (πλην ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης) τους 40 με 41 βαθμούς, ενώ στα
νησιά του Ιονίου τους 38 με 40 βαθμούς Κελσίου.
-Αύριο Πέμπτη (01-07-2021), οι μέγιστες τιμές θα σημειωθούν στη
Θεσσαλία, την ανατολική Στερεά και την ανατολική και νότια Πελοπόννησο και προβλέπεται να φτάσουν τους 42 και κατά τόπους τους
43 βαθμούς Κελσίου. Στα υπόλοιπα ηπειρωτικά θα κυμανθούν μεταξύ 39 και 41 βαθμών, εκτός της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης όπου
προβλέπεται να είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη. Στα νησιά του Ιονίου και στην Κρήτη θα φτάσουν κατά τόπους τους 38 με 39 βαθμούς Κελσίου,
ενώ στις υπόλοιπες νησιωτικές και παραθαλάσσιες περιοχές 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
-Την Παρασκευή (02-07-2021) η ζέστη θα υποχωρήσει αισθητά στα δυτικά και βόρεια. Στην υπόλοιπη όμως χώρα θα παραμείνει σε υψηλά
επίπεδα, όπου αναμένεται να σημειώσει αισθητή πτώση το Σάββατο (03-07-2021).

Καύσωνας

Εξάλλου η πολιτική προστασία της Περιφέρειας Δυτικής εξέδωσε οδηγίες για προστασία κατά τη διάρκεια του καύσωνα, ζητώντας συγχρόνως από τους φορείς, που εμπλέκονται σε έργα και δράσεις για την αντιμετώπιση κινδύνων από επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, να τεθούν σε κατάσταση ετοιμότητας.

Οι οδηγίες μεταξύ άλλων έχουν ως εξής:

-Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.

-Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.

-Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.

-Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.

-Φροντίστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.

-Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.

-Κάντε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.

-Μεριμνήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα.

-Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ