Εκτός του σχεδιασμού για σύγχρονο σιδηρόδρομο η Ηλεία

Το υπουργείο Υποδομών διαθέτει για σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ. ευρώ ωστόσο η γραμμή στο Νομό παραμένει μετρική

Κώστας Σπηλιόπουλος: «Όχι στην υποβάθμιση»

Δεν είναι μόνο τα Πανεπιστημιακά τμήματα, ούτε μόνο το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πατρών- Πύργου. Που δείχνουν ότι η Ηλεία είναι ξεγραμμένη, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας…. Την περασμένη Τετάρτη, στο πλαίσιο του workshop που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με θέμα «Ο ρόλος του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη». Ο υπουργός Υποδομών Κωνσταντίνος Καραμανλής αναφέρθηκε στο νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

Υπογραμμίζοντας παράλληλα στον κρίσιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη. Ο Υπουργός παρουσίασε τους βασικούς άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις συνδυασμένες μεταφορές. Αλλά και ειδικότερα για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα. Ο Κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επέκταση του σχεδίου υπογειοποίησης στην Πάτρα. Σημειώνοντας πως το Υπουργείο κατέληξε ότι μπορεί να υπογειοποιηθεί πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής. Μπορεί ο ίδιος ο υπουργός να μην αναφέρθηκε στην επέκταση της γραμμής από την Πάτρα προς τον Πύργο και τη Μεσσηνία. Ωστόσο στοιχεία για το «νέο» έργο έδωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κοτταράς τονίζοντας ότι προετοιμάζεται η αναβάθμιση του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου και της γραμμής Πάτρα – Πύργος.

Ο ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζουν την διατήρηση της μετρικής γραμμής στην περιοχή της Ηλείας. Πετώντας στον «κάλαθο των αχρήστων» την μελέτη για κανονικού εύρους γραμμή. Η ουσιαστική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ηλείας και κατ’ επέκτασης όλης της Πελοποννήσου χάνεται. Στο δίκτυο θα μπορούσαν να κινηθούν κανονικά οι συρμοί των τρένων που θα φτάνουν έως και την Πάτρα. Ενώ με τον νέο σχεδιασμό του υπουργείου και του ΟΣΕ θα απαιτείτε μετεπιβίβαση επιβατών αλλά και μεταφόρτωση εμπορευμάτων. Τα χρήματα για την περαιτέρω επέκταση της υπογειοποίησης στην περιοχή της Πάτρας βρέθηκαν και εγκρίθηκαν από το υπουργείο Υποδομών. Όπως φαίνεται ότι έχει ήδη περάσει η «περικοπή των δαπανών» για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ηλείας.

Όχι στην υποβάθμιση του σιδηροδρόμου στην Ηλεία

Την έντονη αντίδραση του πρώην Προέδρου και Διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ και επικεφαλής της παράταξης «Δυτική Ελλάδα Μπροστά»  Κώστα Σπηλιόπουλου προκάλεσαν οι τοποθετήσεις τόσο του Κ. Καραμανλή, όσο και του κ. Κοτταρά. Σε ανακοίνωση του ο Κ. Σπηλιόπουλος αναφέρει: «H περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Ζαΐμης την Τετάρτη 26/5/2021 οργάνωσαν συζήτηση με θέμα ‘’Ο ρόλος του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη’’ με τη συμμετοχή πολλών σημαντικών ομιλητών. Του υπουργού κ. Καραμανλή, του αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ κ. Κοτταρά κλπ.

Κατά την ομιλία του ο υπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι ο σιδηρόδρομος θα έχει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας, ότι προετοιμάζουμε ένα τεράστιο πρόγραμμα ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για σιδηροδρομικά έργα και δίνουμε έμφαση στην εμπορική μεταφορά που είναι το μέλλον του σιδηροδρόμου.

Στην ίδια συζήτηση ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κοτταράς ανέφερε ότι προετοιμάζουμε την αναβάθμιση του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου και τη γραμμή Πάτρα – Πύργος.

Ο κ. Καραμανλής με προηγούμενη ανακοίνωση του είχε δηλώσει ότι ‘’Η ανάταξη της γραμμής Πάτρα – Πύργος θα είναι έτοιμη – γίνεται προσπάθεια- πριν το 2023 με προϋπολογισμό του έργου 16 εκατομμυρίων ευρώ.’’

Μια τέτοια εξέλιξη θα είναι υποβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηλείας και γενικότερα της δυτικής Πελοποννήσου.

Συμμετέχοντας στην ίδια συζήτηση μου δόθηκε η δυνατότητα να αναφέρω ότι

η γραμμή Πάτρα – Πύργος και στη συνέχεια η επέκταση στην Καλαμάτα, είναι ένα πολύ σημαντικό έργο στη δυτική Πελοπόννησο. Θα δώσει πνοή στην ανάπτυξη της περιοχής και το οφείλει η πολιτεία. Στην υποβαθμισμένη μεν αλλά με πολλά πλεονεκτήματα δε, περιοχή της Ηλείας.

Δε θα καλύπτει μόνο τις επιβατικές μεταφορές, αλλά και τις εμπορικές και κυρίως τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων.

Η νέα γραμμή θα πρέπει να γίνει στην υφιστάμενη χάραξη, χωρίς απαλλοτριώσεις, με την πλήρη ανακαίνιση της γραμμής. Επίσης θα πρέπει να είναι κανονικού εύρους και σύγχρονη. Έτσι ώστε να κουμπώσει με το υπόλοιπο βασικό δίκτυο της χώρας και της Ευρώπης. Κι όχι να αναβαθμιστεί η παλαιά μετρική γραμμή, η οποία πλέον δεν χρησιμοποιείται πουθενά.

Ταυτόχρονα με την πλήρη ανακαίνιση της γραμμής, θα πρέπει να γίνει η ανακαίνιση των σταθμών. Η κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών και υδραυλικών έργων που έχουν μελετηθεί από μελέτες τις οποίες έχει στη διάθεσή της η ΕΡΓΟΣΕ. Επίσης θα πρέπει να προβλεφθούν οι θέσεις φόρτωσης αγροτικών προϊόντων της περιοχής.

Το κόστος αυτής της αναβάθμισης δεν θα είναι 16 εκατομμύρια ευρώ αλλά μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (περίπου 70). Θα έχουμε όμως ένα δίκτυο σύγχρονο για το παρόν και το μέλλον της περιοχής και την προοπτική επέκτασης προς την Καλαμάτα.

Η περιφέρεια δεν πρέπει να μείνει απαθής στο ζήτημα αυτό. Πρέπει να πρωτοστατήσει στην ουσιαστική αναβάθμιση της γραμμής. Σε δίκτυο σύγχρονο, κανονικού εύρους, με προοπτική εξυπηρέτησης. Όχι μόνο προαστιακών επιβατικών μεταφορών, αλλά και εμπορικών και κυρίως μεταφοράς αγροτικών προϊόντων».

Related Articles

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ