Εκτός των χρηματοδοτήσεων του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0). Μένουν οδικά έργα, σιδηρόδρομος και αερομεταφορές στη Πελοπόννησο.
Σύμφωνα με το σχέδιο, στην Πελοπόννησο θα χρηματοδοτηθούν μόνο αντιπλημμυρικά έργα. Ενώ άγνωστο είναι αν θα γίνουν μέσω ΣΔΙΤ αρδευτικές εργασίες για την αναβάθμιση του πρωτογενούς τομέα. Αν και δεν διευκρινίζεται, εκτιμάται ότι στα αντιπλημμυρικά έργα της Πελοποννήσου συμπεριλαμβάνεται και το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο του Νέδοντα.
Συγκεκριμένα, για τους οδικούς άξονες το σχέδιο προβλέπει όπως είχε προαναγγελθεί, χρηματοδότηση μόνο του Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα και του Βόρειου Οδικού Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ετσι εξαλείφονται και οι λιγοστές ελπίδες που διατηρούσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου για χρηματοδότηση της παράκαμψης των Λαγκαδίων.
Για το σιδηροδρομικό δίκτυο, το Σχέδιο Ανάκαμψης προβλέπει μόνο βελτίωση της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη και δημιουργία νέας προαστιακής γραμμής από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.
Αναλυτικά προβλέπεται: “Εκσυγχρονισμός μέσω Σύμπραξης Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα του δικτύου σιδηροδρόμων με εμβληματική παρέμβαση στην ηλεκτροδότηση, σηματοδότηση, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων της γραμμής από Πειραιά/Αθήνα έως Θεσσαλονίκη”. Επίσης: “Δημιουργείται μια νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. προαστιακού σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα. Ενώνεται έτσι πολύ αποτελεσματικότερα από πλευράς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς η Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική. Δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού στην περιοχή”.
Τέλος για τις αερομεταφορές προβλέπονται παρεμβάσεις μόνο στα 13 αεροδρόμια της Fraport. Επομένως η αναβάθμιση του αερολιμένα της Καλαμάτας θα γίνει αποκλειστικά από τον ιδιώτη στον οποίο θα παραχωρηθεί. Για τα αεροδρόμια το Σχέδιο Ανάκαμψης προβλέπει: “Επένδυση στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την αναβάθμιση περιφερειακών αεροδρομίων με έργα υποδομής (κανονισμοί της ΕΕ 1139/2018). Που αποτελούν συμβατική υποχρέωση του κράτους. Η επένδυση αφορά τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια και περιλαμβάνει:
α) Σχεδιασμό, μελέτη και σχετικές άδειες για τους αεροδιαδρόμους.
β) Κατασκευή (ανασχηματισμός) λωρίδων αεροδιαδρόμου.
γ) Κατασκευή περιοχής ασφαλείας αεροδιαδρόμου.
δ) Σηματοδότηση αεροδιαδρόμου.
ε) Περιμετρική περίφραξη τύπου ΝΑΤΟ.
στ) Φωτισμός αεροδιαδρόμου.
Στόχος να ανταποκριθεί το κράτος στις υποχρεώσεις που το αφορούν για την προσαρμογή των αεροδρομίων στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και να τονωθεί η περιφερειακή ανάπτυξη στις αντίστοιχες περιοχές. Πολλές από τις οποίες είναι εμβληματικές πύλες εισόδου τουριστών και επισκεπτών”.
πηγή: eleftheriaonline.gr