Οριστικό: Τέλη Κυκλοφορίας ανά μήνα και on line

0
561

Ένα πάγιο αίτημα κατόχων αυτοκινήτου που δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους 12 μήνες το χρόνο, έρχεται να ικανοποιήσει η Κυβέρνηση με τα Τέλη Κυκλοφορίας

Ο κος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ τόνισε πως το μέτρο αυτό θα ξεκινήσει από τον Μάϊο. Όπου on line -μέσω του myCAR της ΑΕΔΕΕ- θα μπορούν οι κάτοχοι των οχημάτων να ενεργοποιούν σε… κυκλοφορία τις πινακίδες, ή σε ακινησία, μήνα με μήνα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του newsauto, το μέτρο εξετάζεται σοβαρά να είναι μόνιμο για όλο το χρόνο. Ενώ θα υπάρξει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική στα Τέλη Κυκλοφορίας. Γι’ αυτούς που θα επιλέγουν να κυκλοφορούν όλο το χρόνο (πιο οικονομικά Τέλη). Για αυτούς που θα επιλέγουν εξάμηνη χρήση, τρίμηνη ή μήνα-μήνα. Τις πινακίδες θα τις διατηρεί ο κάτοχος του ΙΧ στην κατοχή του. Ανάλογα με το τι θα επιλέγει θα τις τοποθετηθεί στο όχημα.

Αν εντοπιστεί όχημα από αστυνόμο – τροχονόμο κλπ με πινακίδες τοποθετημένες, οι οποίες έχουν «on line κατατεθεί». Τότε θα επιβάλλονται αυτομάτως στο ΑΦΜ οπου ανήκει το όχημα. Οι βαρύτατες ποινές που προβλέπονται και οι οποίες φτάνουν και τα 30.000€ – ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ ΤΙΣ ΠΟΙΝΕΣ

Σημειώστε πως οι αστυνόμοι – τροχονόμοι, ή οι ελεγκτές της ΑΕΔΕΕ θα έχουν στη διάθεσή τους φορητές συσκευές συνδεδεμένες on line με το σύστημα myCAR και θα σκανάρουν με μία κίνηση τις πινακίδες, είτε το όχημα είναι σταθμευμένο, είτε εν κινήσει…

Αλλαξαν τα τέλη κυκλοφορίας λόγω ρύππων και στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου για το Λαθρεμπόριο περιλαμβάνονται οι αλλαγές για τα των οχήματα που ταξινομούνται από φέτος…

Μηδενικά θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Τα οποία εχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 σύμφωνα με όσα ορίζει σχετικό άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο:

«Περιστολή του λαθρεμπορίου-Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων»

Ειδικότερα στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται ο νέος τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που οι εκπομπές CO2 θα μετρώνται. Με το νέο τρόπο που δεν είναι άλλος από το πρότυπο WLTP που ουσιαστικά αυξάνει τις μέσες εκπομπές ρύπων.

Όπως είχε ανακοινωθεί η Κυβέρνηση αποφάσισε να μην αυξηθούν σε καμία περίπτωση τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα. Εξαιτίας της ανόδου των εκπομπών CO2 που προκαλεί το νέο πρότυπο μέτρησης μειώνοντας τις τιμές χρέωσης. Κι αντίστοιχα αυξάνοντας όρια των εκπομπών που αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Υπολογισμός Τελών Κυκλοφορίας με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποίηση του άρθρου 20 του νόμου 2948/2001.

Στην παράγραφο 1 του άρθρο 20 του νόμου 2948/2001 (Α’ 242) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
Πριν από τον πίνακα της υποπερίπτωσης β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθεται τίτλος «Πίνακας Ι».

Μετά την υποπερ. Β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθενται β1 και β2 ως εξής: Από την έναρξη της ισχύος της παρούσης για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από 1/11/2010 έως 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια του οχήματος και μόνον εφόσoν οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα Ι της υποπερ. Β.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP). Όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα ΙΙ.

Πίνακας ΙΙ – Τέλη Κυκλοφορίας 2021

Εκπομπές CO2          Tιμή (ευρώ)
0-122                                 0
123-139                          0,64
140-166                          0,70
167-208                          0,85
209-224                          1,87
225-240                         2,20
241-260                         2,50
261-280                        2,70
Πάνω από 281             2,82

Οχήματα Δημοσίας Χρήσης

Αλλαγές έχουμε όμως και στα Τέλη Κυκλοφορίας των Οχημάτων Δημοσίας Χρήσης και σύμφωνα με το νομοσχέδιο ορίζεται ότι:

«Από την έναρξη ισχύος της παρούσας για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1/11/2010 μέχρι την 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC). Όπως αναγράφονται στην Άδεια Κυκλοφορίας και μόνο εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα ΙΙΙ της υποπερ. Β.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP). Όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης. Ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα IV.

Πίνακας IV – Τέλη Κυκλοφορίας 2021 Οχημάτων Δημοσίας Χρήσης
Εύρος εκπομπών CO2        Τιμή (ευρώ)
0-114                                             0
115-186                                        1,7
Πάνω από 187                            2

πηγη: newsauto.gr