Έφτασε στη Θεσσαλονίκη το πρώτο ιταλικό τρένο υψηλών ταχυτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

0
704

Γεγονός είναι η άφιξη του πρώτου ιταλικού τρένου υψηλών ταχυτήτων, ETR 470 της οικογένειας Pendolino. Εχθές το απόγευμα το τρένο συρόμενο από μία ηλεκτράμαξα έφτασε στη Θεσσαλονίκη. Το νέο “καμάρι” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφτασε τελικά δύο ημέρες νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Τώρα σε μερικές ημέρες θα ξεκινήσουν τεστ και δοκιμαστικά δρομολόγια χωρίς επιβάτες (σύμφωνα με τις επιταγές της ΡΑΣ) και το πρώτο επίσημο (και επετειακό) δρομολόγιο εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου 2021, ημέρα που η χώρα θα γιορτάζει τα 200 χρόνια από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης.

Το τρένο που ανακατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Πιατσέντζα, έχει δερμάτινα λευκά καθίσματα στην πρώτη θέση και μπλε καθίσματα στη δεύτερη, είναι πλήρως εξοπλισμένο με τις τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών στη σιδηροδρομική βιομηχανία και στόχος είναι να κερδίσει το επιβατικό κοινό.

Τα τρένα αποτελούνται από 9 βαγόνια, μακρά μεγαλύτερα από τα σημερινά υπεραστικά τρένα. “Χωρούν” μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όμως το πρόβλημα είναι περισσότερο πρακτικό. Στους σταθμούς που δεν θα χωρά, οι επιβάτες στα βαγόνια εκτός αποβάθρας θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κοντινότερο βαγόνι.

Η πρώτη επένδυση σε τροχαίο υλικό

Από το 2022 όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα ανάταξης της σηματοδότησης και λειτουργήσει το ETCS, τότε πιστεύεται ότι θα μπορεί να πιάσει ταχύτητες 200 χλμ/ώρα και να διανύει την απόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε λιγότερο από 3 ώρες και 30 λεπτά.

Μετά την άφιξη του πρώτου ETR 470 αναμένεται να έλθουν στην Ελλάδα και άλλα τέσσερα και να αναλάβουν τη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Είναι η πρώτη μεγάλη επένδυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε τροχαίο υλικό, περίπου 50 εκατ. ευρώ. Τα ανακατασκευασμένα τρένα έχουν υπηρετήσει τον Ιταλικό και Ελβετικό Σιδηρόδρομο και η χώρα μας είναι ο νέος τους σταθμός.

Σύμφωνα με τον στόχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι επενδύσεις σε τροχαίο υλικό θα συνεχιστούν με την μελλοντική επένδυση σε τρένα του Προαστιακού και αργότερα σε νέας τεχνολογίας (υβριδικά ή υδρογόνου) που θα αλλάξουν τελείως την εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου, τουλάχιστον όσον αφορά τα τρένα.

πηγή: ypodomes.gr