Το παράξενο προφίλ του 49χρονου κλέφτη της Πινακοθήκης -Η άνετη ζωή του άνεργου ελαιοχρωματιστή

Η κλοπή του αιώνα, που έγινε πριν από 9 χρόνια στην Εθνική Πινακοθήκη, εξιχνιάστηκε, ωστόσο το πέπλο μυστηρίου γύρω από τον 49χρονο δράστη παραμένει.

Η ομολογία του, η λεπτομερής περιγραφή για τον τρόπο που κατάφερε εκείνη τη νύχτα του Ιανουαρίου 2012 να εισβάλει στην Εθνική Πινακοθήκη, ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Αποκάλυπτε ένα καλά οργανωμένο σχέδιο μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια και έναν άνθρωπο σαφέστατα ιδιοφυή, που κινήθηκε προσεκτικά, στρατηγικά και έξυπνα, μέσα στο σκοτάδι, καταφέρνοντας να φύγει από εκεί, τέσσερις ώρες αργότερα, έχοντας στα χέρια του έναν θησαυρό εκατομμυρίων… Και με ένα ταξί και τον θησαυρό στην τσάντα του να επιστρέψει στο σπίτι του, ασφαλής! Στη συνέχεια, επί εννιά χρόνια κινήθηκε στο τρίγωνο Αγγλία-Ολλανδία-Ελλάδα, χωρίς να κινεί την παραμικρή υποψία. Ο απόλυτος φαντομάς.

Ο 49χρονος συλληφθείς ληστής της Εθνικής Πινακοθήκης, σε παλαιότερες στιγμές


Ο ίδιος υποστήριξε στην ομολογία του ότι έδρασε μόνος του -κάτι που δεν αμφισβητούν οι Αρχές- και ότι ο λόγος της κλοπής δεν ήταν άλλος από την αγάπη του για την τέχνη. Υποστήριξε δηλαδή, με πάθος, ότι ο μόνος λόγος που έκλεψε τον Πικάσο, τον Μοντριάν και το σκίτσο του Μονκάλβο ήταν γιατί ήθελε απλά να έχει κάποια έργα τέχνης σπίτι του (τα οποία κατέληξαν κρυμμένα στην τουαλέτα και το ένα… μέσα στην τουαλέτα, κατά τους ισχυρισμούς του). Μάλιστα, δήλωσε ότι ανακουφίστηκε, αγαλλίασε και ένιωσε ότι απελευθερώνεται όταν… συνελήφθη και η ΕΛ.ΑΣ. εντόπισε τα έργα που πριν από λίγο καιρό είχε κρύψει, κάτω από βάτα, σε μια ρεματιά στην Κερατέα.

Και μπορεί τα έργα να εντοπίστηκαν -με εξαίρεση τον Μονκάλβο- και τις επόμενες ημέρες να επιστρέψουν στην Εθνική Πινακοθήκη, μπορεί εν πρώτοις το μυστήριο γύρω από τον φαντομά της κλοπής του αιώνα να λύθηκε, αλλά το μυστήριο γύρω από τον ρόλο του και το ποιος πραγματικά είναι ο 49χρονος και τι ήθελε να κάνει τους πίνακες, παραμένει.

Η ζωή που έκανε, άλλωστε, κινεί υποψίες. Ελαιοχρωματιστής, κατ’ επάγγελμα, δεν ήταν. Μπορεί από χθες να έχει βαφτιστεί «ελαιοχρωματιστής», αλλά ο 49χρονος συλληφθείς δεν ζούσε από αυτό το επάγγελμα, ούτε τώρα ούτε την προηγούμενη δεκαετία ούτε και πριν από την κλοπή. Κάποια στιγμή στη ζωή του δούλεψε περιστασιακά ως ελαιοχρωματιστής και αυτό ήταν όλο.

Τα τελευταία χρόνια, χωρίς να διευκρινίζεται ούτε από τον ίδιο ούτε και από κάποιον άλλον το πώς, ζούσε άνετα, στο τρίγωνο Αγγλία-Ολλανδία-Ελλάδα, κάνοντας ακριβά ταξίδια και σε άλλα μέρη στο εξωτερικό. Στον λογαριασμό του στο Twitter δήλωνε ArtFreak, έκανε αναρτήσεις γύρω από την τέχνη και ποσταρίσματα τόσο για τον Πικάσο όσο και για τον Μοντριάν. Σαν να μας τρόλαρε…

Το «Γυναικείο κεφάλι», ο πίνακας του Πικάσο που ο 49χρονος έκρυβε επί 9 χρόνια σπίτι του


Στον σκοτεινό κόσμο της τέχνης

Ο τρόπος, λοιπόν, που ζούσε κινεί δικαιολογημένα υποψίες. Και ένα από τα σενάρια που ακούγονται είναι ότι ο 49χρονος κινούνταν στον σκοτεινό κόσμο όχι επιδιώκοντας να κάνει κάποια πώληση στη μαύρη αγορά έργων τέχνης, αλλά… αντιγράφοντας έργα τέχνης! Ελαιοχρωματιστής ή αντιγραφέας έργων τέχνης, λοιπόν; Ανώτατες πηγές από την ΕΛ.ΑΣ. πάντως σημειώνουν ότι κάτι τέτοιο, προσώρας, δεν προκύπτει.

Σε ό,τι αφορά το σενάριο της διοχέτευσης των κλοπιμαίων στη μαύρη αγορά, ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι δεν ήθελε να πουλήσει τα έργα, ότι δεν το σκέφτηκε και δεν το προσπάθησε ούτε για μια στιγμή. Η ΕΛ.ΑΣ., ωστόσο, έχει διαφορετική άποψη. Υπάρχουν, άλλωστε, πληροφορίες ότι προσπάθησε ανεπιτυχώς να πουλήσει τον Πικάσο και ότι απλά περίμενε την κατάλληλη στιγμή. Ενα τέτοιο έργο τέχνης, που έχει κλαπεί από μια Εθνική Πινακοθήκη, δεν είναι άλλωστε εύκολο να πωληθεί. Πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο πρόσωπο, την κατάλληλη στιγμή, και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι ο 49χρονος περίμενε ακριβώς αυτή την ευκαιρία.

«Ανεμόμυλος», Πιτ Μοντριάν, το έτερο έργο τέχνης που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη τον Ιανουάριο του 2012


Σκούπισε τα αίματα με τον Μονκάλβο!

Αλλωστε, ερωτήματα προκαλεί ο ισχυρισμός του για το σχέδιο του Μονκάλβο. Ο Ελληνας… Αρσέν Λουπέν υποστήριξε ότι, προσπαθώντας να βγει από την Εθνική Πινακοθήκη, τραυματίστηκε από γυαλιά και χρησιμοποίησε το σκίτσο του Μονκάλβο για να σκουπίσει τα αίματα! Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι εφόσον το έργο είχε «τραυματιστεί», αποφάσισε να το πετάξει στην τουαλέτα.

Φυσικά, ο ισχυρισμός του αυτός αμφισβητείται έντονα. Μιλάμε για έναν άνθρωπο πραγματικά ιδιοφυή, που μπορεί άνετα να παρομοιαστεί με ήρωες σειρών του Netflix, όπως τον Ασάν Ντιόπ (Ομάρ Σι) της πολυαγαπημένης και στην Ελλάδα σειράς «Αρσέν Λουπέν».

Πολύπειρα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας αποκάλυπταν στο iefimerida το γεγονός ότι ο 49χρονος (40χρονος τότε) πήγε στο σημείο με άλλα ρούχα και άλλαξε στο πάρκο Ριζάρη, λίγα μέτρα μακριά. «Είναι μια εξαιρετικά έξυπνη κίνηση, που φανερώνει έναν εύστροφο και εξαιρετικά ιδιοφυή άνθρωπο», αναφέρουν αστυνομικές πηγές στο iefimerida.

Και εδώ τίθεται ξανά το ερώτημα: Εκανε την κλοπή για να έχει στο σπίτι του -κρυμμένα στο μπάνιο για χρόνια- δύο έργα τέχνης; Και πώς ζούσε όλο αυτό το διάστημα ή πώς πλήρωνε τα πήγαινε-έλα στην Ευρώπη; Οι φωτογραφίες που ο ίδιος αναρτούσε στα social media δείχνουν άνθρωπο με οικονομική άνεση και εύλογα γεννιούνται ερωτήματα.

Πού είναι το σχέδιο του 17ου αιώνα;
Και καθώς εύλογα προκύπτει αυτή η απορία, γεννάται ακόμη ένα ερώτημα: Οντως πέταξε το σχέδιο του 17ου αιώνα του Μονκάλβο στην τουαλέτα; Το 2019, άλλωστε, υπήρξε μια κινητοποίηση, αφού σχεδόν πανομοιότυπο σχέδιο, με ελάχιστες παρεμβάσεις, εντοπίστηκε σε δημοπρασία στη Φλωρεντία, δίχως ωστόσο το θέμα να διερευνηθεί περαιτέρω. Οι απορίες πάνω σε αυτό το κομμάτι, σε κάθε περίπτωση, παραμένουν, όπως παραμένει στο τραπέζι και το σενάριο για αντιγραφές έργων τέχνης.

To έργο του Μονκάλβο που ο 49χρονος ισχυρίζεται ότι πέταξε στην τουαλέτα

Πηγή: iefimerida.gr

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ